keskiviikko 21. tammikuuta 2015

Käsitteitä

Logo: Logoa käytetään yleensä toiminimestä, tavaramerkistä tai brändistä. Logo perustuu usein olemassa olevaan kirjasintyyppiin, mutta sitä on usein muokattu edelleen muokkaamalla kirjainten ulkonäköä, sijoittelua ja suhteellista kokoa, kuten ohessa olevien yritysten logoissa. Yleisessä puhekielessä logo sekoitetaan virheellisesti liikemerkkiin.

Liikemerkki: . Liikemerkeissä voidaan käyttää symboliikkaa, mutta selkeys on yksi hyvän liikemerkin kriteeri. Liikemerkit ovat usein pitkäikäisiä tunnistettavuuden saavuttamiseksi, mutta joskus vanhentunut liikemerkki uusitaan, jotta se viestisi paremmin yrityksen nykytilasta.

Tunnus: Tunnus on näiden edellämainittujen yheinen nimitys, kun logo ja liikemerkki on keskenään niin silloin voidaan puhua tunnuksesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti